EKONOMİK SEYAHAT REHBERİ

Seyahat etmeyi çok seviyor olsak da döviz kurunun artmasıyla ekonomik seyahat her geçen gün zorlaşıyor. Ebette seyahat etmenin bir maliyeti oluyor ama istiyoruz ki bu bize çok ucuza mal olsun. İmkansız değil. Doğru strateji, standartlardan biraz taviz vererek mümkün.

Çok sevdiğim bir sözdür; seyahat para harcayarak zenginleşmenin tek yoludur sözü. Ancak biz mümkün olduğunca az harcaman istiyoruz. Peki ne yapmak gerek? Nereden başlamak gerek.

Uçak Bileti

Benim için bir seyahat planı uçak biletini almamla birlikte başlar. Uygun uçak bileti almak için havayolu firmalarının kampanyalarını takip etmek çok önemli. Ben nerdeyse hiçbir kamyanyayı kaçırmıyorum ve instagram hesabımdan en hesaplı rotaları duyuruyorum. Tıklayarak beni takip edebilirsiniz 🙂

Uçak bileti alırken ve tarih belirlerken elbette esnek olmak çok önemli. Cuma akşam ve cumartesi uçuşları genelde diğer biletlerin en az 2 katı kadar daha pahalıdır. Haftaiçi uçuşları ise yarı yarıya daha hesaplı.

Bavul Meselesi

İlk yolculuğumu hatırlıyorum da İtalya’ya kocaman bir bavulla gitmiştim. En son Amsterdam’a sadece küçük bir sırtçantası götürdüm.Sehayat ettikçe sadece en gerekli eşyaları yanınıza alma konusunda pratik kazanıyorsunuz.

Eğer uçak bileti aldığınız firma size bagaj hakkı sağlıyorsa sıkıntı yok. Ama artık birçok firma uçak biletlerinde sadece ücretsiz el bagajı hakkı veriyor. İlave bagaj için sizden ek ücret talep ediyor. Ne gerek var onca yükü taşımaya diyoruz ve bir sırt çantasına sığacak kadar eşya alıyoruz yanımıza.

Peki Konaklama?

Uygun fiyata uçak biletimizi aldık, üstelik Türk Lirası ödeyerek aldık. Ama konaklamada işler öyle yürümüyor. Gittiğiniz ülkenin para birimi üzerinden ödeme yapmak hepimizi üzüyor:( Üzülmeyin her şeyin bir çözümü var 🙂

Hosteller hayat kurtarır arkadaşlar. Eğer sehayat ederken çok rahat etmesem de olur, önemli olan keşfetmek, yeni insanlarla kaynaşmak diyorsanız hosteller tam size göre. Oldukça ucuz konaklama sağlayan hosteller bir gezginin her zaman bir numaralı tercihidir. Çoğu zaman çoğu hostel size ücretsiz kahvaltı verir, mutfağı kullanmanıza müsade eder. Daha ne olsun  🙂

Ama herkes hostelde kalmayı tercih etmeyebilir. Banyo ve tuvaletin ortak kullanım alanı olması, karma yatakhane gibi konular bazen can sıkıyor. Ama özel banyo ve tuvaleti olan hosteller de var. Bir turizmci olmadığım için otel odasından farkını hiç anlamıyorum. Mesela Lizbon’da kaldığımız hostel bu şekildeydi. Otelden hiçbir farkı olmamasınarağmen çok daha ekonomikti.

Ev kiralamak da diğer bir ekonomik seçenekolarak karşımıza çıkıyor. Özellikle grup alinde seyahat eden arkadaşlar ve çocuklarıyla seyahat eden gezginler fazlasıyla tercih ediyor. Hem daha rahat oluyor hem de tüm evi kullanabiliyorsunuz. İskandinav Ülkelerinde yeme yemenin maliyeti düşünüldüğünde kndin pişir kendin ye seçeneği içimizi ısıtıyor. Ev kiralamak için tık tık.

Nerede, Ne Yesek Ekonomik Olur?

Vallahi meşhur meydanlarda yemeyin de nerede yerseniz yenin 🙂 Şaka bir yana üç öğünde de turistlik lokasyonları tercih ederseniz bütçeniz sarsılabilir. Bu nedenle biraz gözlem yapıp yerli halkın tercih ettiği restoranlara, fırınlara yönelmek gerek. Yerel halkın tercihi çoğu zaman çok daha lezzetli ve kaliteli oluyor zaten.

Elbette telefon uygulamalarından da faydalanmak gerek. Sosyal medya hiçbir şeyi kaçırmıyor. Biraz araştırmayla çok güzel restoranlar keşfedebilirsiniz.

Eğer geziniz yaz ayına denk geliyorsa bütçenizin bir kısmını “su” masrafına ayırmanız gerekecek.  En az bir euro olan su masrafını en aza indirmek mümkün. Gittiğimiz yerlerdeki süpermarketleri çok iyi araştırmamız gerekiyor. Biz İtalya’da şişe suyu 20 cente bulduk ve bildiniz stok yaptık 🙂

Bu konuda İtalya için ayrı bir paragraf açmak gerek. İtalya’da “coperto” dediğimiz bir tür işgaliye harcı harcı alıyorlar. Bir masada oturduğunuz için sizden kişi ücret talep ediyorlar. Bİr sürprizle karşılaşmamak için bilgi alıp masaya oturmakta fayda var.

Ek olarak ben mutlaka yanıma atıştırmalıklar alırım. Kurumeyve, kuruyemiş ve biraz meyveyi yantamdan eksik etmem.

Hem su ihtiyacı, hem de diğer güncel ihtiyaçlarınız için gittiğiniz yerlerdeki süpermarketleri keşfetmekte fayda var.

Müze Giriş Ücretleri

Bir taslak hazırlayıp gezmenin en önemli etkisini müze kısmında görüyoruz aslında. Şehre gitmeden hangi müzeleri gezeceğinize karar verip mümkünse online bilet almak çok öenmli. Hem zamandan tasarruf edip sıra beklemezsiniz hem de paradan tasarruf edersiniz.

Gezmeyi planladığınız müze sayısına göre şehir kartlarıı da araştırabilirsiniz. Bu kartlar sayesinde; ücretsiz ulaşımdan faydalanırsınız, birçok müzeye ücretsiz ve hızlı giriş sağlarsınız, şehirdeki birçok aktiviteden indirimli faydalanırsınız.

Ek olarak her ayın ilk pazar günü Avrupa’da birçok müzeye giriş ücretsiz oluyor. Araştırmakta fayda var.

Bunların dışında aşağıya bazı seyahat kullarımı da yazıp bu yazıyı noktalıyorum;

• Mükmünse yürüyerek şehri keşfediyorum. Yürümekten yorularsam toplu taşımaya yöneliyorum.
  • Çok zor durumda kalmadıkça taksi kullanmıyorum.
  • Konaklamaya en fazla 60 Euro veriyorum.
  • Alışveriş yapmıyorum. Magnet ve kar küresi alıp başka şeylere bakmamaya çalışıyorum.
  • Gerçekten market market gezdiğim oluyor.
  • Bazı şehirlerde şehri keşfetmek için ücretsiz yürüyüş turları oluyor. Bir iki şehirde katıldım çok eğlenceli geçiyor.
  • Yerel esnaftan alışveriş yaparsam pazarlık yapıyorum.